Att frisera sin Gudsrelation...

Joel

Ok, det kanske lät som en konstig rubrik men låt mig få en chans att förklara hur jag tänker...
Idag har jag varit hos frisören (se bild ;)) och det var på tiden som man brukar säga. Om man struntar i att klippa sig så kommer det förr eller senare att märkas och troligtvis kommer det inte vara i positiv bemärkelse som man utmärker sig. En frisyr som från början var allt man drömde om kommer med tiden att förändra sig till något annat om man inte regelbundet besöker en frisör det vill säga. Är det inte så med allt? Allt behöver arbetas på för att behållas i gott skick och inte brytas ned. Vi måste tänka på vad vi äter och hur vi rör oss om vi vill hålla oss i form fysiskt. För att en relation ska bevaras krävs det också sin beskärda del av arbete. Bilen behöver servas och listan kan göras nästan hur lång som helst.

Relationen med Gud behöver likt alla relationer arbetas på. Den behöver "friseras". Om vi tror att den sköter sig självt tar vi miste och vaknar en morgon med en "frisyr" som vi inte gillar. En Gud vi inte längre känner. Därför är det så viktigt att vi kontinuerligt söker förbättra den relationen och att vi tar tid för Gud. 

Denna vecka har vi fokus på bön, samtalet med Gud, i Södertörnkyrkan och jag skulle vilja inbjuda dig att komma och tillsammans med oss arbeta på vår Gudsrelation. Han har lovat att om vi söker så ska vi finna...

Se kalendern på www.sodertornkyrkan.se för tiderna då vi har bön denna vecka. 

Var välsignad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0